Сьогодні, 9 квітня 2025 року, в обласній податковій відбулась зустріч з суб’єктами господарювання, які здійснюють роздрібний продаж пального, на якій обговорили ключові аспекти роботи СМКОР, зміни в законодавстві щодо обігу пального та порядок сплати авансових внесків з податку на прибуток.
Розпочинаючи зустріч, в.о.начальника Головного управління ДПС в Івано-Франківській області Віктор Яцишин зазначив, що сучасний бізнес потребує простих, прозорих механізмів адміністрування податків, а також стабільності в податковій політиці. Саме тому відкритий діалог з представниками бізнесу, обговорення актуальних проблемних питань та оперативне їх вирішення є пріоритетними у роботі податкової служби області.
За словами керівника, на сьогодні одним з найактуальніших питань залишається зупинення реєстрації податкових накладних. «Наша команда системно працює над тим, щоб мінімізувати кількість зупинень податкових накладних шляхом інформаційної підтримки платника: надаємо консультації, аналізуємо причини блокувань, пояснюємо, як уникнути ризиків. Завдяки цій роботі в березні 2025 року нам вдалося суттєво зменшити частку зупинених податкових накладних – з 0,65% у минулому році до сьогоднішніх 0,33%», - зазначив Віктор Яцишин.
Детальніше про роботу системи СМКОР, порядок дій платника у разі зупинення реєстрації податкових накладних та включення його до переліку ризикових розповів начальник управління з питань виявлення та опрацювання податкових ризиків ГУ ДПС Віктор Пасічник.
Він ознайомив платників податків з черговістю етапів проходження податкових накладних у системі СМКОР після подання їх на реєстрацію, основними чинниками, які впливають на їх зупинку та переліком документів необхідних для відновлення їх реєстрації. Також звернув увагу за якими критеріями суб’єктів господарювання відносять до ризикових та надав практичні поради як уникнути потрапляння до такої категорії.
Окрім того, Віктор Пасічник повідомив, що у разі необхідності вирішення питань щодо розблокування податкових накладних чи подання Таблиці даних, платники можуть звертатись до Консультаційного центру з питань роботи СМКОР, який діє при ГУ ДПС або зателефонувати на номери гарячих ліній, розміщені на нашій офіційній сторінці.
Ще одним важливим питанням, на яке звернули увагу податківці – сплата авансових внесків із податку на прибуток. Як зазначила начальник управління оподаткування юридичних осіб ГУ ДПС Оксана Грушецька, з 1 грудня 2024 року юридичні особи, які здійснюють продаж пального, зобов’язані сплачувати авансовий внесок з податку на прибуток за кожне місце роздрібної торгівлі пальним чи скрапленим газом, зазначене в Єдиному реєстрі ліцензіатів. Розмір авансового внеску залежить від типу точки продажу й асортименту товару та становить від 30 до 60 тисяч гривень.
Також Оксана Грушецька звернула увагу, що авансові внески сплачуються платниками, які отримали відповідну ліцензію щомісячно до 20 числа незалежно від того, здійснює платник діяльність чи ні. У разі несплати внесків до платника застосовуватиметься відповідальність у вигляді фінансової санкції та позбавлення ліцензії.
Також під час зустрічі начальник управління контролю за підакцизними товарами ГУ ДПС Василь Макулович акцентував увагу представникам паливного бізнесу на ключових змінах, які запроваджено Законом №3817. Зокрема, він наголосив, що обов’язковою умовою для отримання ліцензії на торгівлю підакцизними товарами є надання згоди на електронне листування з податковою службою через Е-кабінет. Без цієї згоди документи до розгляду не приймаються.
Серед ключових змін – встановлення вартості ліцензії у прив’язці до розміру мінімальної заробітної плати, що діє на 1 січня відповідного року. Тепер розмір платежу змінюватиметься щороку. Наприклад, якщо у 2024 році вартість ліцензії на роздрібну торгівлю пальним становила 2000 гривень на рік, то у 2025-му році вже 2800 гривень (0,35% МЗП).
Також посадовець інформував, що Законом №3817 внесено зміни до порядку припинення дії ліцензій на роздрібну торгівлю пальним. Зокрема, уточнено та розширено перелік підстав для припинення таких ліцензій.
На завершення Віктор Яцишин подякував присутнім за конструктивний діалог та активну участь та відзначив, що саме завдяки комунікації, зустрічам, зворотному зв’язку від платників податків, формується довіра бізнесу до податкової служби.