Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Про податкові новації та роботу податкової служби Івано-Франківщини в умовах воєнного стану розповіла начальник ГУ ДПС області Ірина Столярик

опубліковано 22 березня 2022 о 15:07

«Сьогодні, в умовах воєнного стану, коли на території України тривають активні військові дії, податкова служба області працює в штатному режимі і продовжує забезпечувати ведення обліку податків, зборів, платежів з метою наповнення бюджету та надавати адміністративні послуги. Фактично платники Івано-Франківщини і податківці працюють в тилу і докладають максимум зусиль не лише щодо роботи фронту, а й забезпечують фінансову стабільність країни», - про це зазначила на пресконференції начальник Головного управління ДПС в Івано-Франківській області Ірина Столярик.

За словами керівника обласної податкової, з 24 лютого по 21 березня до зведеного бюджету надійшло понад 1,8 мільярди гривень податків, а це 40 відс. усіх надходжень з початку року.

Загалом з початку 2022 року платниками податків сплачено 4,3 мільярди гривень. До Пенсійного фонду України в період активних бойових дій сплачено 452 мільйони гривень ЄСВ, а з початку року – 1,4 мільярди гривень.

Ірина Столярик подякувала усім платникам за виконання своїх податкових зобов’язань та наголосила на необхідності їх виконання в подальшому, адже навіть в таких складних умовах бізнес має працювати, створювати нові робочі місця та наповнення державного та місцевого бюджетів.

Крім цього, очільниця податкової служби області розповіла про зміни в податковому законодавстві, які відбулись в зв’язку із веденням воєнного стану. За її словами Урядом прийнято ряд законів, які  полегшують та спрощують ведення бізнесу в умовах, що склалися сьогодні.  

Зокрема, передбачено, що у випадку відсутності у платника можливості своєчасно виконати податковий обов’язок, зокрема щодо дотримання термінів сплати податків і зборів, подання звітності, в т.ч. реєстрації податкових та акцизних накладних у відповідних реєстрах, інформації про залишки пального тощо, такі платники звільняються від передбаченої Податковим кодексом відповідальності. Однак, після припинення воєнного стану такий платник зобов’язаний виконати свої податкові зобов’язання протягом 3 місяців.

З метою стабілізації цін на бензин та дизель на період дії воєнного стану зменшено ставку податку на додану вартість на пальне з 20% до 7%, а також скасовано акциз. Відповідно вартість палива за 1 літр зменшилась на 5-7 грн, а дизпалива до 10 гривень.

Також у цей період не будуть проводитися документальні перевірки, а ті, що розпочаті – призупинено. Водночас, відновлено проведення фактичних перевірок. Як зауважила Ірина Столярик такі перевірки будуть проводитися на підставі отриманої інформації від державних органів, органів місцевого самоврядування та письмового звернення громадян з питань не забезпечення розрахунків карткою та порушень розрахункових операції при торгівлі підакцизною групою товарів, завищенні цін. У разі виявлення порушень за результатами цих перевірок застосовується штраф у розмірі від 100 до 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (1700 грн – 3400 грн), при повторному порушенні від 500 до 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (8500 грн – 17000 грн).

Звертаючись до громадян, які сьогодні проживають на території Івано-Франківської області, очільник обласної податкової зазначила, що громадяни можуть повідомляти про факти відмов у розрахунку через банківський платіжний термінал за номерами телефонів 068 078 88 43 або (0342) 771901. 

Також Ірина Столярик розповіла про прийняті зміни в оподаткуванні для суб’єктів господарювання, що перебувають на спрощеній системі оподаткування. За її словами, з 1 квітня ФОПи 1 та 2 груп мають право не сплачувати єдиний податок і не заповнювати декларацію єдиного податку за той період, в якому єдиний податок не сплачувався.

Крім цього, на час війни створюється спеціальна 3 група для ФОП та юридичних осіб, у яких протягом календарного року обсяг доходу не перевищує 10 млрд гривень. Для таких платників ставка становитиме 2% від обороту незалежно від виду діяльності і немає обмежень щодо кількості працівників. ПДВ в цей період не нараховуватиметься і не сплачуватиметься. Звітний період – квартал, сплата помісячно до 15 числа. СГД, які бажатимуть перейти на спеціальну 3 групу необхідно подати заяву про перехід на спрощену систему до 31 березня.

Водночас Ірина Столярик зазначила, що платниками спеціальної третьої групи не можуть бути суб’єкти господарювання, діяльність яких пов’язана з підакцизними товарами, гральним бізнесом, обміном валют, які здійснюють зовнішньо-економічну діяльність та видобуток і реалізацію корисних копалин, банки, страхові компанії, ломбарди,  ФОП та юрособи-нерезиденти та ін.

Також ФОПи, незалежно від системи оподаткування, можуть не платити ЄСВ за себе. Ця норма запроваджується з 1 березня 2022 року і припиняє дію через рік після закінчення воєнного стану. Протягом воєнного стану та 3 місяці після його завершення штрафи та пеня з ЄСВ не застосовуються, а перевірки не проводяться. При цьому, посадовиця звернула увагу, що той хто не сплачуватиме ЄСВ не матиме страхового стажу.

«Спрощенцям» 2,3 груп дозволяється не сплачувати ЄСВ за мобілізованих працівників. Такі суми будуть сплачені з коштів держбюджету і нараховуватиметься страховий стаж.

Крім цього, Ірина Столярик зазначила, що на період воєнного стану продовжується дія ліцензій на підакцизну продукцію. Тобто якщо черговий платіж за ліцензію не сплачено, або термін дії її закінчився, такі ліцензії не анульовуватимуться. Здійснити оплату чергових платежів для продовження дії ліцензії необхідно протягом 30 днів після закінчення воєнного стану. Водночас, керівник податкової служби області звернула увагу, що на сьогодні робота реєстрів виданих та зупинених ліцензій відновила свою роботу. Тому  платники нашої області, у разі необхідності можуть звертатись для отримання ліцензій. 

Щодо застосування РРО, то за словами Ірини Столярик, вимогу щодо їх застосування не відмінено, водночас розширено часові рамки, в межах яких програмні РРО можуть працювати без підключення до інтернету. Також до завершення воєнного стану не будуть застосовуватися санкції за порушення закону про РРО. 

Насамкінець, посадовиця звернула увагу, що Центри обслуговування платників Івано-Франківщини працюють у штатному режимі та забезпечують приймання податкової звітності та звітності з єдиного внеску, видачу ідентифікаційного номера та надання консультацій громадянам та суб’єктам господарювання не лише області, а й з будь-яких областей України.

Крім цього, зауважила, що на період воєнного стану подати  документи в електронній формі можна лише у робочі дні з 8 до 18 години.