Головне управління ДПС
в Івано-Франківській області
Ключові слова
Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua

Майже 56 мільйонів гривень податків та штрафних санкцій донараховано 15 платникам Прикарпаття

опубліковано 09 червня 2021 о 13:44

За результатами 15 планових перевірок, проведених обласними податківцями, винесено податкові-повідомлення рішення щодо донарахування до сплати 55,8 мільйонів гривень платежів та фінансових санкцій. Окрім того, на 57,2 мільйонів  гривень зменшено від’ємне значення з податку на прибуток та майже на 1 мільйон гривень від’ємне значення з ПДВ. Про це під час пресконференції повідомив заступник начальника Головного управління ДПС в Івано-Франківській області Віктор Глушпенко.

Загалом продовжує посадовець, впродовж цього року податківці планують провести перевірку діяльності 83 юридичних осіб, адже проведені попередні розрахункові ризики вказують на суму майже 50 мільйонів гривень. Як відомо, 9 лютого цього року постановою Кабінету міністрів України знято заборону на проведення контролюючими органами під час карантину певних видів документальних перевірок. Зокрема, дозволено завершити податкові перевірки, які були розпочаті до карантину та відновлено проведення планових документальних перевірок юридичних осіб. Також, якщо платник сформував сумнівний податковий кредит з ПДВ та, відповідно, потрапив до переліку ризикових платників податків, визначених у межах роботи Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України, то на нього чекатиме позапланова перевірка.

Зокрема на час урядових обмежень на перевірки, одним з пріоритетів в роботі податківців стало визначення ризикових операцій платників та збір доказової бази порушень. Така аналітична робота, вважає Віктор Глушпенко, дає позитивні результати – перевіривши лише 3 платників даної категорії, уже донараховано до сплати податкових платежів на 6 мільйонів гривень та  зменшено відшкодування ПДВ на 600 тисяч гривень.

Під пильним оком податківців залишаються й суб’єкти господарювання, які здійснюють торгівлю підакцизними товарами, а це: алкогольні напої, тютюнові вироби та пальне, стверджує Віктор Глушпенко: “Зокрема, викликають сумніви щодо прозорої діяльності ті платники, які показують середньомісячний виторг через РРО (касові апарати) менше 5 тисяч гривень. Таких з початку року в області виявлено 364 суб’єкти господарювання. Також виникають запитання й стосовно діяльності 31 автозаправної станції (АЗС), які реалізують пальне в незначних обсягах - 200 л в день. Такі незначні виторги cпонукають до висновків, що відбувається приховування реального обсягу розрахункових операцій».

Серед частих порушень, до яких вдаються платники податків, що здійснюють реалізацію пального, посадовець називає такі як: продаж пального без придбання ліцензій на право оптової чи роздрібної торгівлі, продаж необлікованого товару, реалізація пального з акцизних складів, не обладнаних рівнемірами-лічильниками та витратомірами-лічильниками та неподання довідок про фактичні залишки пального та обсяги отриманого чи реалізованого пального в розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТ ЗЕД. Перелічені порушення працівники податкової виявляють під час аналізу з використанням наявних баз даних та інтернетресурсів. Зокрема, на основі отриманих у такий спосіб даних проведено 60 фактичних перевірок АЗС, за результатами яких застосовано 10 мільйонів гривень штрафних фінансових санкцій.

Загалом, стверджує Віктор Глушпенко, податківці не ставлять собі за мету провести якомога більше перевірок бізнесу. В поле зору потрапляють, як правило, платники, у яких наявні ризики несплати податків. Саме тому, практично усі проведені перевірки є результативними.