Страховий стаж і своєчасна сплата єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) гарантують працівникам соціальний захист: оплату лікарняних, допомогу на випадок безробіття, нещасного випадку, професійного захворювання, а також право на гідну пенсію.
Страховий стаж – це період, протягом якого особа підлягає загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачені страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок.
Якщо роботодавець має найманих працівників, він на загальних підставах зобов’язаний щомісяця сплачувати за них єдиний внесок у розмірі 22 % від бази заробітної плати, винагороди за виконання робіт або надання послуг.
Електронна трудова книжка – це цифровий аналог паперової трудової книжки. Її впровадження удосконалює облік трудової діяльності найманих працівників, зменшує паперовий документообіг і пов’язані з цим ризики втрати чи пошкодження документів.
Також така сучасна система дає змогу працівникам будь-коли перевірити свій страховий стаж, оформлення трудових відносин, своєчасність і повноту сплати страхових внесків, самостійно, не виходячи з дому.
Для того, щоб перевірити факт сплати внесків та набутий страховий стаж необхідно увійти до порталу електронних послуг Пенсійного фонду та авторизуватися в особистому кабінеті за кваліфікованим електронним підписом (КЕП).
Далі слід обрати розділ «Дані з Реєстру застрахованих осіб», де зберігаються:
персональні дані, інформація про заробітну плату, електронна трудова книжка, листки непрацездатності тощо та надайте згоду на дистанційне інформування за номером телефону або на електронну пошту та отримуйте повідомлення про сплату роботодавцем єдиного внеску і набутий страховий стаж.
Звертаємо увагу, що офіційне оформлення трудових відносин гарантує працівнику реалізацію його трудових прав і регулює взаємні обов’язки між працівником і роботодавцем та забезпечує здійснення діяльності у правовому полі.