Сьогодні відбулась робоча зустріч податківців Івано-Франківщини з представниками Городенківської міської ради та старостами старостинських округів, на якій обговорили проблемні питання, що виникають у процесі нарахування та сплати місцевих податків і зборів та наповнення бюджету громади.
Участь у заході взяли заступник начальника Головного управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області Наталія Зікрата, заступник начальника управління оподаткування фізичних осіб Оксана Жураківська, начальник відділу адміністрування податку на майно та місцевих зборів з фізичних осіб управління оподаткування фізичних осіб Ольга Рожко, начальник Івано-Франківського відділу податків і зборів з фізичних осіб та проведення камеральних перевірок управління оподаткування фізичних осіб Іван Пилипенко, начальник управління по роботі з податковим боргом Світлана Томашівська, міський голова Городенки Богдан Кобилянський, виконавчий директор Івано-Франківського регіонального відділення Асоціації міст України Юрій Стефанчук, працівники профільних підрозділів міської ради, а також старости старостинських округів.
Обговорюючи напрямки роботи із взаємодії з органами місцевого самоврядування представники податкової служби області зосередили увагу учасників зустрічі на бюджетоформуючих податках місцевих бюджетів, серед яких:
з ПДФО – надання органами місцевого самоврядування до податкових органів переліків громадян, які надають послуги з обробітку землі, збору урожаю, тощо, а також громадян, які одноосібно вирощують сільськогосподарську продукцію на земельних ділянках, площею понад 2,0 га для їх оподаткування, виявлення використання неофіційних трудових відносин без сплати податків до бюджету;
з плати за землю та МПЗ – інвентаризація рішень органів місцевого самоврядування щодо правомірності прийнятих пільг та відповідності ставок земельного податку та розмірів орендної плати вимогам Податкового кодексу України, виявлення фактичних землекористувачів, які не оформили офіційно правовстановлюючих документів на право власності чи користування земельною ділянкою, проведення грощової оцінки землі;
з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки – інвентаризація рішень територіальних громад щодо правомірності прийнятих пільг та відповідності ставок нормам ПКУ, виявлення розташованих на територіях громад об’єктів нерухомості, за які не сплачується податок на нерухомість для залучення їх власників до оподаткування.
Також податківці акцентували увагу на питанні погашення податкового боргу до місцевих бюджетів платників податків. З метою забезпечення надходження сум податкового боргу податківцями на постійній основі вживаються заходи, передбачені чинним законодавством, зокрема направлення боржникам податкових вимог, реалізація заставного майна тощо. Однак, як зауважили представники податкової служби, на сьогодні одним з проблемних питань щодо забезпечення погашення сум боргу з податків є необхідність інформування платників про незначні суми такої заборгованості. Оскільки податкова вимога не надсилається якщо сума боргу не перевищує 3060 гривень, громадяни можуть і не знати про його наявність. В зв’язку з цим, представникам територіальної громади необхідно сприяти в поширенні інформації серед мешканців громади про суми такої заборгованості та проводити відповідну роз`яснювальну роботу з платниками податків, фізичними особами щодо необхідності її сплати.
Крім цього, розглянуто можливості використання електронного кабінету Державної податкової служби України для оптимізації податкової звітності, оперативного обміну інформацією та підвищення рівня взаємодії між платниками податків і контролюючими органами.
За результатами зустрічі сторонами розроблено алгоритм дій для вирішення проблемних питань податкової тематики, які виникають у громаді.