Нотаріуси зобов’язані починаючи із січня 2025 року щомісяця подавати до податкового органу інформацію про посвідчені договори купівлі-продажу рухомого і нерухомого майна, дарування та свідоцтва про право на спадщину. Про це нагадують в Головному управлінні ДПС в Івано-Франківській області.
У звітності має зазначатися вартість кожного договору, сума сплаченого податку, а також інші дані, передбачені податковим розрахунком. Звіт подається у формі додатку 4ДФ, відповідно до наказу Мінфіну №4 від 13.01.2015.
Вся подана інформація накопичується в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків (ДРФО). Вона використовується для:
- перевірки правильності нарахувань;
- заповнення громадянами декларацій про майновий стан і доходи,
публічними службовцями – для заповнення декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.
Якщо нотаріус не подасть інформацію, то відповідні відомості будуть відсутні в ДРФО.
Оскільки нотаріуси виконують функції податкового агента в частині подання інформації про посвідчені договори, за порушення порядку подання такої інформації передбачена відповідальність. За неподання або невчасне подання відомостей, а також за помилки у звітах передбачені штрафні санкції - 1020 грн за перше порушення та 2040 грн – за повторне порушення протягом року.