Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Зустріч податківців із бізнесом: обговорили ключові питання оподаткування торгівлі пальним

опубліковано 12 березня 2025 о 16:54

Сьогодні, 12 березня 2025 року, в Головному управлінні ДПС в Івано-Франківській області відбулася змістовна та конструктивна зустріч податківців із представниками бізнесу, що здійснюють діяльність у сфері торгівлі пальним.

Обговорення охопило низку важливих питань, зокрема роботу системи моніторингу критеріїв оцінки ризиків та алгоритм дій у разі блокування податкових накладних, сплату авансових внесків із податку на прибуток підприємств за місця роздрібної торгівлі пальним. Окрему увагу приділили змінам у законодавстві щодо обігу пального, які безпосередньо впливають на діяльність підприємств цього сегмента.

Начальник Головного управління ДПС в Івано-Франківській області Ірина Столярик наголосила на важливості відкритого діалогу між податковою службою та бізнесом, адже конструктивна взаємодія сприяє не лише своєчасному вирішенню нагальних питань, а й полегшує ведення бізнесу в області.

Як зазначає посадовець, у межах діалогу податкова служба системно працює над мінімізацією випадків зупинення податкових накладних. Постійно надаються консультації, роз’яснення щодо заповнення та подання Таблиць даних платника податку, а також оперативно розглядаються звернення. Як результат, у лютому частка зупинених ПН/РК зменшилася до 0,36% проти 0,6% у минулому році, що створює сприятливі умови для роботи платників реального сектору економіки. 

Також Ірина Столярик акцентувала увагу на ініціативі Голови ДПС України Руслана Кравченка щодо внесення змін до механізму реєстрації податкових накладних.

Начальник управління з питань виявлення та опрацювання податкових ризиків ГУ ДПС Віктор Пасічник детально розповів про порядок дій платника ПДВ у разі зупинення реєстрації податкової накладної, вимоги до заповнення та подання Таблиці даних платника ПДВ, формування пакету документів для підтвердження реальності здійснення господарської операції, зазначеної у зупиненій податковій накладній та умов, які повинні виконуватися для автоматичної реєстрації податкових накладних. Він також звернув увагу на роботу в області Консультаційного центру з питань опрацювання причин зупинення реєстрації ПН/РК, в якому платник може отримати практичну допомогу та підтримку з даного питання.

Важливою темою стала сплата авансових внесків із податку на прибуток. Начальник відділу податків і зборів з юридичних осіб у галузі оптової та роздрібної торгівлі, ремонту автотранспортних засобів та мотоциклів управління оподаткування юридичних осіб ГУ ДПС Юрій Якимишин нагадав, що з 1 грудня 2024 року, відповідно до змін у Податковому кодексі України, запроваджено обов’язкову сплату авансових внесків із податку на прибуток – для юридичних осіб та ПДФО – для ФОП за кожне місце роздрібної торгівлі пальним чи скрапленим газом, зазначене в Єдиному реєстрі ліцензіатів. Розмір авансового внеску залежить від типу точки продажу та асортименту товару який становить від 30 до 60 тисяч гривень. Так, якщо на АЗС реалізується виключно пальне, то сплати авансовий внесок доведеться в сумі 60 тисяч гривень, якщо частка скрапленого газу перевищує 50% загального обсягу пального - 45 тисяч гривень, та якщо реалізується лише скраплений газ – 30 тисяч гривень.

Посадовець наголосив, що сплата авансових внесків є обов’язковою до 20 числа кожного місяця для платників, які отримали відповідну ліцензію, незалежно від того чи платник здійснює діяльність. Несплата внесків передбачає не лише фінансову відповідальність, а й позбавлення ліцензії.

Начальник управління контролю за підакцизними товарами ГУ ДПС Василь Макулович детально роз’яснив нові вимоги Закону №3817. Зокрема, зауважив, що умовою отримання ліцензії на торгівлю підакцизними товарами є обов’язкова згода в електронному кабінеті на електронне листування з податковою службою. Також розповів про нові вимоги при отриманні ліценції на роздрібну торгівлю пальним та оптову торгівлю пальним за наявності місць оптової торгівлі.

Ще одна важлива зміна – прив’язка вартості ліцензії до розміру мінімальної заробітної плати станом на 1 січня. Наприклад, якщо у 2024 році ліцензія на роздрібну торгівлю пальним коштувала 2000 гривень на рік, то у 2025 році вона становить 0,35% МЗП – тобто 2800 гривень.

Також посадовець акцентував увагу на тому, що оптова торгівля пальним можлива лише за безготівковим розрахунком – будь-яка інша форма оплати призведе до втрати ліцензії. У разі втрати ліцензії повторно її можна буде отримати лише через 6 місяців.

Також можуть припинити ліцензію при здійснені оптової чи роздрібної торгівлі пальним у випадках відсутності рівнемірів та витратомірів, необлікованого товару, проведення операцій через касовий апарат, який не внесений у ліцензію, незаконну відмову платника податків у допуску податківців до перевірок чи проведення інвентаризації основних засобів, ТМЦ. 

На завершення Ірина Столярик подякувала присутнім за конструктивний діалог та активну участь. Вона наголосила, що ДПС і надалі працюватиме над створенням комфортних умов для ведення бізнесу, оперативним роз’ясненням змін у законодавстві та забезпеченням відкритого діалогу з платниками. Такі зустрічі є важливим інструментом комунікації, що дозволяє не лише пояснювати нововведення, а й напрацьовувати рішення для ефективної співпраці бізнесу та податкової служби.