Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Лише менше пів відсотка податкових накладних підпадає під блокування. Як не потрапити до категорії ризикових - дієві поради від податківців Івано-Франківищини

опубліковано 26 лютого 2025 о 16:17

Блокування податкових накладних, одна з проблема, на яку нарікав бізнес. Проте, аналіз роботи обласної податкової служби за останній період свідчить, що платники нашої області не часто потрапляють під блокування накладних, в цьому переконує заступник начальника Головного управління ДПС в Івано-Франківській області Наталія Зікрата. За її словами, станом на сьогодні 99,66% документів реєструються в системі автоматично, що свідчить про ефективну взаємодію податкової служби та бізнесу, а також про вдосконалення механізмів діяльності податкової служби. Про це посадовець проінформувала під час брифінгу для засобів масової інформації. 

Однак, як діяти, якщо платник все-таки потрапив до ризикових або його податкові накладні не пройшли реєстрацію?

Насамперед, пояснює Наталія Зікрата, платнику слід знати потенційні причини, через які може виникнути блокування накладних, та перелічує декілька з них: невідповідність ознакам безумовної реєстрацї, відсутність позитивної податкової історії, відповідність критеріям ризиковості платника ПДВ та відповідність критеріям ризиковості здійснення господарських операцій. Які ж саме операції будуть вважатися ризиковими? Наталія Зікрата називає декілька прикладів, як от  реалізація продукції у більших обсягах, ніж залишки на підприємстві, або ж продаж товарів чи послуг без наявності обов’язкової ліцензії чи скажімо відсутність вхідної податкової накладної з аналогічною номенклатурою, яку підприємство реалізувало. Причиною зупинення реєстрації ПН  можуть стати і розбіжності в одиницях вимірювання між контрагентами.

Наявність податкової інформації, що підприємство здійснює ризикові господарські операції є одним з критеріїв віднесення й самого платника до ризикових. До цієї категорії він потрапляє і у випадку  неподання звітності (декларації з податку на прибуток або ПДВ за два останні звітні періоди) чи реєстрації на підроблені документи чи підставних осіб.

Однак, переконує посадовець, блокування накладної – не вирок. Платник податку має 365 календарних днів із дати виникнення податкового зобов’язання на розблокування. Для цього слід подати до ДПС пояснення та копії документів, що підтверджують реальність операцій, а це: договори, первинні документи, банківські виписки та розрахункові документи та документи відповідності продукції. Опісля, протягом 5 робочих днів регіональна комісія приймає рішення щодо реєстрації або відмови. Також, звертає увагу Наталія Зікрата, у разі зупинки реєстрації податкової накладної комісія може затребувати від платника надання додаткових документів, які слід подати впродовж 5 днів. Однак, на практиці платники податків часто пропускають такі терміни. Це зумовлено тим, що відповідне повідомлення надходить не у формі окремого рішення, а у вигляді звичайного листа в Електронному кабінеті платника податків. Часто платники не переглядають даний розділ і можуть не помітити таке повідомлення вчасно, що в подальшому унеможливить реєстрацію податкової накладної. Тож, наголошує податківець, перевірку вхідної/вихідної кореспонденції в Електронному кабінеті слід проводити постійно.

Окрім того, податківці разом з підтверджувальними документами рекомендують платнику у випадку блокування надати Таблицю даних. У ній повинна бути інформація щодо специфіки діяльності платника, зокрема перелік КВЕД, коди товарів/послуг, які суб’єкт господарювання постійно купує або реалізує. Також не слід забувати платникам про обов’язок подання Повідомлення за формою 20-ОПП, дані якого є одним з ключових елементів при визначенні реальної діяльності підприємства. Виконання перелічених умов дозволить уникнути блокування накладних і в майбутніх періодах.

Наталія Зікрата говорить: “Ми розуміємо важливість своєчасної реєстрації податкових накладних для бізнесу, тому намагаємося забезпечити якісний інформаційний супровід платнику по максимуму. Власне, для цього в обласні податковій службі, за дорученням голови ДПС України, відкрито Консультаційний центр з питань опрацювання причин зупинення реєстрації ПН/РК, до якого можуть звернутись платники за фаховою та оперативною підтримкою.

Довідка: Консультаційний центр працює в Івано-Франківську за адресою: вул. Незалежності, 20, каб. 404. Робочі дні з понеділка по п’ятницю у відповідності до графіку роботи ГУ ДПС в області.

Консультацію також можна отримати за номерами телефонів: 

- для юридичних осіб: (0342) 77-18-85, (0342) 77-18-75, (097) 611-00-19 

- для ФОП: (0342) 77-18-82, (097) 679-22-65