Керівництво Головного управління ДПС в Івано-Франківській області зустрілося з фізичними особами підприємцями, які працюють у деревообробній галузі, з метою обговорення нагальних питань застосування податкового законодавства та механізмів підтримки бізнесу з боку держави.
Оскільки частина учасників заходу займаються експортними операціями, а отже є платниками ПДВ, то тема блокування чи розблокування податкових накладних була доволі актуальною. Насамперед, заступник начальник Головного управління ДПС в Івано-Франківській області Наталія Зікрата інформувала платників про роботу Консультаційного центу з питань опрацювання причин зупинення реєстрації ПН/РК, створення якого ініційовано Головою Державної податкової служби України Русланом Кравченком. Основне завдання центру – надання платникам максимальної методологічної підтримки з метою швидкого розблокування податкових накладних. Наразі від загальної кількості податкових накладних лише 0,44 відсотка поданих документів потрапили з тих чи інших причин під призупинення реєстрації, зазначила Наталія Зікрата, проте податківці наполегливо працюють, щоб цей показник був ще меншим, адже мета податкової служби – створити комфортне податкове поле для сумлінного платника податків.
Уникнути блокування податкових накладних доволі просто, якщо дотримуватися певних правил, переконані податківці. Насамперед, потрібно добросовісно сплачувати податки та вчасно подавати звітність, а ще потрібно забезпечити належну виплату заробітної плати найманим працівникам, яка не повинна бути нижчою середньогалузевої, а ще уважно заповнювати документи, такі як ТТН, адже іноді недбале заповнення рядків звітних документів може стати однією з причин блокування. Також слід відзвітувати перед податковою про основні засоби, які суб’єкт господарювання використовує у своїй діяльності, подавши заяву за формою-20 ОПП.
Також податківці наголошують, у випадку блокування ПН варто одразу звернутися за підтримкою до податкової служби, у такому випадку платник отримає оперативний інформаційний супровід від фахівців, що значно пришвидшить процес розблокування документів та дозволить платнику повернутися до звичного режиму роботи.
А от підприємцям, які перебувають на спрощеній системі оподаткування, податківці рекомендують все ж таки вести облік доходів та витрат, а також обов’язково зберігати первинну документацію, яка є підтвердженням їхньої офіційної діяльності. Також працівники податкової служби наголосили на важливості офіційного працевлаштування усіх осіб, які перебувають з підприємцем в трудових відносинах. Адже цілком логічним є розуміння того, що підприємець, який займається деревообробкою, не може працювати самотужки без найманих працівників.
Принагідно, податківці нагадали присутнім про кампанію декларування доходів громадян – 2025. Тож, якщо у минулому році вони отримували доходи, не пов’язані з підприємницькою діяльністю, як то спадщина, інвестиційний дохід, чи дохід від продажу майна, у них виникає як у фізичної особи обов’язок подання декларації про майновий стан і доходи.
Загалом зустріч відбулася у форматі продуктивного діалогу, під час якого представники лісообробної галузі отримали конкретні відповіді на питання, що стосувалися роботи їхніх підприємств.