Чому блокуються податкові накладні? Як діяти, якщо це сталося? І головне – як не допустити цього взагалі? Саме ці питання стали ключовими під час зустрічі начальника Головного управління ДПС в Івано-Франківській області Ірини Столярик із платниками податків.
З перших хвилин стало зрозуміло: податкова не ворог бізнесу, а його надійний партнер. Адже чим стабільніше працює підприємство, тим прогнозованішою є економіка. Тому головна мета податкової – не штрафувати чи зупиняти його роботу, а допомогти бізнесу уникати ризиків і працювати прозоро.
Зустріч вийшла динамічною та максимально практичною: бізнес отримав роз’яснення щодо роботи системи моніторингу податкових накладних (СМКОР), дізнався, що відбувається із накладною після її подання та на якому етапі може з’явитися «червоний сигнал» ризиковості та як цього уникнути.
Головне, варто розуміти, що податкова накладна – це не просто документ, а частина великого механізму, де кожна цифра має значення. Якщо показники бізнесу відповідають його реальній діяльності, якщо операції логічні, а податки сплачуються вчасно – відповідно і не буде блокування. Однак якщо підприємство раптом змінює профіль діяльності, продає товар, якого фактично не купувало, чи ігнорує подання податкової звітності – система миттєво реагує.
Не залишили без уваги і важливі лайфхаки у разі зупинення реєстрації податкових накладних. Наприклад, податківці нагадали, що правильне заповнення Таблиці даних платника може значно знизити ризики блокування накладних. А регулярний контроль за обсягами постачання товару відносно обсягів його придбання, враховуючи СМКОР-коефіцієнт 1,5 дозволяє уникнути непорозумінь із податковою.
Але що робити, якщо блокування вже сталося? Тут важливо не зволікати. Вчасне звернення, чітке пояснення суті операції та правильне оформлення документів – це три ключові складові успішного розблокування ПН.
А щоб платникам було ще простіше орієнтуватися у процедурі реєстрації податкових накладних та уникати ризиків блокування, фахівці податкової служби області розробили дорожню карту. Вона містить покрокові рекомендації щодо дій у разі зупинення реєстрації ПН, а також корисні поради для мінімізації ризиків. Ознайомитися з нею можна на офіційному сайті ДПС в Івано-Франківській області або звернувшись до податкових фахівців.
У підсумку бізнес отримав відповіді на свої запитання, а податкова вкотре нагадала: всі складнощі можна подолати, якщо діяти відкрито та відповідально. І найголовніше – якщо виникають сумніви чи запитання, завжди можна звернутися за консультацією на «гарячі лінії» податкової служби, бо краще запобігти блокуванню, ніж потім розбиратися, як його усунути!
*********
Для отримання додаткових роз’яснень платники можуть звертатися на телефони «гарячих ліній» Головного управління ДПС в Івано-Франківській області:
1. Підрозділ з питань реєстрації/зупинення податкових накладних у Головному управлінні ДПС в Івано-Франківській області
- (0342) 77-18-85;
- (0342) 77-18-75;
- (097) 61-10-019
2. Підрозділ оподаткування фізичних осіб:
- (0342) 77-18-82