Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

За два роки офіційні виторги на Івано-Франківщині зросли майже вдвічі. У податковій службі нагадали торгівцям про обов’язок використання РРО та платіжних терміналів

опубліковано 23 грудня 2024 о 15:26

Усі розрахункові операції за готівку повинні обов’язково  фіскалізуватися. Про це суб’єктам господарювання нагадала начальник Головного управління ДПС в Івано-Франківській області Ірина Столярик.  

На початку повномасштабної війни уряд звільнив бізнес, за винятком тих, хто торгує підакцизними товарами, від відповідальності за незастосування РРО. Однак, уже з жовтня 2023 року застосування штрафних санкцій за порушення платіжної дисципліни відновилися, резонно зауважила посадовець.

Наразі станом на сьогодні в області майже 21 тисяча суб’єктів господарювання зареєструвала в податкових органах 29605 розрахункових реєстраторів, як програмних так і класичних касових апаратів. Лише за цей рік бізнес зареєстрував 8,5 тисяч фіскальних пристроїв, що становить майже 30 відс. загальної кількості, констатує Ірина Столярик.

Якщо ж глянути на цьогорічні готівкові виторги по області, проведені через зареєстровані РРО, то їхня загальна сума в 2024 році склала майже 112 мільярдів гривень, а в порівнянні з минулими періодами бачимо доволі помітну позитивну динаміку. До прикладу, у 2023 році вона складала близько 98 мільярдів, а в 2022 році – лише 67 мільярдів гривень. Тобто, за 2 роки офіційні виторги зросли майже вдвічі. До певної міри на це вплинуло і загальне зростання цін на товари, однак в значній мірі, це також є свідченням того, що значно зросла податкова дисципліна платників податків. Це результат як проведеної масово-роз’яснювальної роботи з бізнесом, так і контрольно-перевірочної роботи. 

Також керівник обласної податкової служби наголосила, що фіскалізація – це не виключно площина відносин держави й бізнесу. Кожен покупець повинен бути зацікавлений в отриманні чеку за покупку. Адже це документ, окрім того, що засвідчує легітимність проведеної операції, є гарантією якості придбаного товару та права на повернення покупки чи, скажімо, на гарантійний ремонт. Також Ірина Столярик застерігає покупців, щоб вони не плутати товарний чек з фіскальним, який, власне, і забезпечує права покупця. Фіскальний чек повинен містити напис “фіскальний чек”, дату та час операції, ідентифікаційний номер суб’єкта господарювання та реєстраційний номер РРО чи ПРРО. Тоді як звичайний розрахунковий чек не містить цих даних та не є юридичним документом, який забезпечить ваші гарантії. 

Окрім того, податківець нагадала покупцям і про їхнє право на розрахунок через платіжні термінали, реалізацію якого повинні забезпечити торгівці. З 1 січня 2025 року Кабмін зобов’язав продавців будь-яких товарів чи послуг встановити POS-термінали також і в населених пунктах, з чисельністю менше ніж 5 тисяч осіб. Виняток наразі становлять лише ФОП – платники єдиного податку І групи та торгівці, які здійснюють торгівлю з використанням торгових автоматів, виїзну чи виносну торгівлю, продаж власноручно вирощеної або відгодованої продукції.

Наостанок Ірина Столярик закликала платників податків неухильно дотримуватися норм податкового законодавства й тим самим допомагати країні у боротьбі з ворогом: 

“Хочу нагадати, що в країні й надалі триває війна - бюджет потребує постійних надходжень як для обороноздатності країни, так і для її відновлення. Кожен виданий фіскальний чек дорівнює чесній сплаті податків, а отже фінансуванню потреб держави. Будьмо патріотами власної країни, сьогодні це надважливо!».