Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Що є підтвердженням прийняття або неприйняття звіту про підзвітні рахунки відповідно до Багатосторонньої угоди CRS, поданого через Електронний кабінет та де зазначаються причини неприйняття?

опубліковано 01 жовтня 2024 о 08:14

Порядок заповнення та подання фінансовими агентами звіту про підзвітні рахунки відповідно до багатосторонньої угоди компетентних органів про автоматичний обмін інформацією про фінансові рахунки, затверджено наказом Міністерства фінансів України від 25.09.2023 № 516. Про це нагадують в Головному управлінні ДПС в Івано-Франківській області.        

Згідно з п. 6 Порядку № 516 подання звіту про підзвітні рахунки відповідно до багатосторонньої угоди компетентних органів (далі – Звіт) засобами електронного зв’язку в електронній формі та отримання квитанцій про отримання та прийняття такого Звіту здійснюються відповідно до п. 42.6 ст. 42 Податкового кодексу України та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557.
         

Підзвітні фінансові установи мають можливість подати Звіт до контролюючого органу через Електронний кабінет платника податків, спеціалізоване програмне забезпечення та спеціалізованої електронної скриньки: zvit@sta.gov.ua.  Якщо підзвітна фінансова установа подає Звіт через Електронний кабінет, то про його прийняття свідчать квитанції, які надсилаються контролюючим органом в Електронний кабінет і прикріпляють безпосередньо до документу, якого вони стосуються. Функції Електронного кабінету забезпечують можливість їх перегляду. Перша квитанція свідчить про успішне або неуспішне направлення Звіту до контролюючого органу. Пунктом 8 розд. ІІ Порядку № 557 передбачено, що перша квитанція надсилається автору електронного документа протягом двох годин з часу його отримання контролюючим органом, в іншому разі – протягом перших двох годин наступного операційного дня. Якщо автору протягом встановленого строку після відправки електронного документа не надійшла перша квитанція, електронний документ вважається не одержаним адресатом.
Відповідно до п. 9 розд. ІІ Порядку № 557 не пізніше наступного робочого дня з моменту формування першої квитанції, якщо інше не встановлено нормативно-правовими актами та Порядком № 557, формується друга квитанція. Друга квитанція є підтвердженням про прийняття або повідомленням про неприйняття в контролюючому органі електронного документа. У разі наявності другої квитанції про прийняття електронного документа датою та часом прийняття (реєстрації) електронного документа контролюючим органом вважаються дата та час, зафіксовані у першій квитанції (п. 11 розд. ІІ Порядку № 557). У разі неприйняття електронного документа контролюючим органом, у другій квитанції зазначаються причини відхилення Звіту та помилки, які виявила інформаційна система під час перевірки безпосередньо Звіту.

Підставами для неприйняття Звіту засобами електронного зв’язку в електронній формі є відсутність права підпису електронного документа підписувачем, недійсність кваліфікованого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги», у тому числі у зв’язку із закінченням строку дії відповідного кваліфікованого сертифіката електронного підпису, а також невідповідність вимогам електронного документа та формату, передбаченому Порядком № 516 (п. 19 Порядку № 516).

При цьому, перелік типових помилок розміщений на вебсайті ДПС за адресою: Головна/Банер/CRS/Заповнення та подання звітів про підзвітні рахунки CRS/Перелік типових помилок при заповненні звітів CRS.