Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Чи може орган ДПС для оформлення пенсії фізичній особі надати інформацію, що така особа була зареєстрована ФОП?

опубліковано 25 вересня 2024 о 08:09

Відповідно до ст. 65 Податкового кодексу України, ст. 5 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» взяття на облік фізичних осіб – підприємців як платників податків та як платників єдиного внеску в органах ДПС здійснюється на підставі відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, отриманих у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державний реєстром та інформаційними системами контролюючих органів згідно із Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань».

Дані про взяття на облік фізичних осіб – підприємців як платників податків та платників єдиного внеску передаються до Єдиного державного реєстру та підтверджуються відомостями з Єдиного державного реєстру.

Отже, першоджерелом відомостей щодо фізичних осіб – підприємців є Єдиний державний реєстр.

Частиною другою ст. 11 Закону № 755 визначено, що відомості, які містяться в Єдиному державному реєстрі, надаються, зокрема, у вигляді безоплатного доступу, виписок, витягів у паперовій та електронній формі, що містять відомості, актуальні на момент запиту або на визначену дату, а також документів у паперовій та електронній формі, що містяться в реєстраційній справі, відповідно до Порядку надання відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 05.05.2023 № 1692/5.

Враховуючи викладене, за отриманням юридично значимих відомостей щодо реєстрації фізичною особою – підприємцем необхідно звертатися до Єдиного державного реєстру, згідно з процедурами встановленими Порядком № 1692.

Якщо інформації отриманої з Єдиного державного реєстру згідно з Порядком № 1692 недостатньо, платник єдиного внеску/застрахована особа може отримати документальне підтвердження інформації, яка наявна в реєстрі страхувальників шляхом направлення запиту про отримання витягу з реєстру страхувальників до контролюючого органу відповідно до Порядку надання інформації з реєстру страхувальників, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 21.07.2017 № 651, постановою Правління пенсійного фонду України від 21.07.2017 № 16-1.

На даний час реалізована можливість направити запит про отримання витягу з реєстру страхувальників за формою 1-ЗРС (ідентифікатор форми F1303801) через інформаційно-комунікаційну систему «Електроний кабінет» (https://cabinet.tax.gov.ua) (режим «Заяви, запити для отримання інформації» приватної частини Електронного кабінету) та отримати витяг/довідку з реєстру страхувальників (щодо фізичної особи - підприємця або фізичної особи, яка провадить незалежну професійну діяльність) за формою 2-ВРС (ідентифікатор форми F1403801) або довідку з реєстру страхувальників за формою 1-ДРС (ідентифікатор форми F1438201) (режим «Перегляд звітності» приватної частини Електронного кабінету).

Отже, ДПС надає витяг з реєстру страхувальників стосовно платників єдиного внеску, які були включені до такого реєстру та підприємницька діяльність яких не припинена станом на жовтень 2013 року, або які взяті на облік в органах ДПС після цієї дати.