Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

“Цифровізація економічних процесів в умовах воєнного стану” – тема обговорення практично-наукового семінару в Університеті Короля Данила

опубліковано 07 листопада 2022 о 12:24

Технологічний прогрес, модернізація та темпи життя вимагають і нових підходів в роботі державних установ, і податкова служба, звісно ж, не виняток. Спілкування в режимі онлайн з платниками сьогодні це практично вимога часу. А останні події, які переживає наша країна, а це повномасштабна війна, а також епідемія ковід показали, що дистанційний спосіб спілкування, це насамперед ще й безпека.

Власне, тому обговорення електронних сервісів, як сучасних способів комунікації платника податків та держави, стали наріжною темою обговорення науково-практичного семінару, проведеного для студентів економічних спеціальностей Університету Короля Данила. Участь у заході взяли представники різних державних органів, від так студенти мали можливість отримати відповіді та практичні поради на свої запитання.

Зокрема, з роботою електронних сервісів податкової служби студентів ознайомила заступник начальника ГУ ДПС в Івано-Франківській області Наталія Зікрата. Як зазначає податківець, такий вид комунікації насамперед зручний для самого платника, адже це економія часу, відсутність прив’язки до локації та навіть економія грошей, оскільки не потрібно витрачатися на паперові бланки. З електронних сервісів платники можуть отримати всю необхідну інформацію, довідки, консультації, а також подати звітність до податкових органів без особистого візиту до служби.

Корисним для платників, на думку Наталії Зікрати, є електронний сервіс InfoTAX, який  надає платникам податків можливість через месенджери Telegram та Viber отримувати інформацію про стан розрахунків з бюджетом, результати обробки документів, строки подання звітності та сплати податків тощо. Серед нових напрацювань називає StopViolationBot. Це – чат-бот, нещодавно створений ДПС на базі месенджера Telegram. Сюди громадяни мають можливість у режимі 24/7 повідомляти податкову службу про відомі факти порушень законодавства,до прикладу невидачу фіскального чеку, відмову у розрахунку банківською карткою.

Проте, найпопулярнішим електронним сервісом ДПС України, переконана Наталія Зікрата, залишається Електронний кабінет платника податків. Він забезпечує безконтактні засоби взаємодії платників податків та ДПС з використанням сучасних інформаційних технологій та надає можливість, навіть у період дії воєнного стану, реалізувати свої права та обов’язки у сфері оподаткування в режимі онлайн. Щоправда, через війну з російський агресором  довелося змінити  графік роботи даного сервісу. Якщо раніше Е-кабінет працював цілодобово, то тепер лише в робочі дні з 8 до 18 години. Таке запровадження скероване на захист прав платників, збереження та захист баз даних. Популярність даного сервісу в податковій пояснюють його широким функціоналом. Адже навіть без ідентифікації платника через його відкриту частину можна отримати доступ до інформації з публічних реєстрів, зокрема, дані про взяття на облік платників, дані з Реєстру страхувальників чи дані з Реєстру платників ПДВ та ін. Також можна переглянути податковий календар чи роздрукувати бланки звітності.

Приватна частина кабінету дає платнику біль ширші можливості. Однак, тут потрібно уже ідентифікувати користувача – вхід здійснюється лише за допомогою електронного ключа.

За допомогою приватної частини електронного кабінету платник може сформувати та надіслати, а також переглянути раніше подану до органів ДПС, Пенсійного фонду та Статистики податкову звітність, отримати інформацію про реєстрацію податкових накладних та розрахунків коригування до них у Єдиному реєстрі або ж дізнатися стан розрахунків з бюджетом чи відомості про суми отриманих доходів і утриманих податків.

До речі, цього року в Електронному кабінеті громадяни мають можливість переглянути податкові повідомлення-рішення щодо сум нарахованих майнових податків одразу на момент формування.

Актуальним повідомленням для студентів стало й те, що через Електронний кабінет (його приватну частину) можна подати декларацію про майновий стан та доходи, скажімо для отримання податкової знижки за витрати на сплату навчання.

“Нагадаю, робота в Електронному кабінеті здійснюється через мережу Internet та не вимагає використання чи встановлення будь-якого додаткового програмного забезпечення. Електронним кабінетом можна скористатись як з персональних комп’ютерів, так і зі смартпристроїв. Це доволі хороша альтернатива традиційному ЦОП. Тож користуйтеся нашими сервісами, це просто, зручно і надійно”, – запевнила присутніх Наталія Зікрата.

Під час семінару студенти цікавилися й іншими питаннями застосування податкового законодавства, зокрема щодо реєстрації РРО та їх обов’язкового застосування.

Загалом, захід був корисним та змістовним для усіх учасників семінару, тож в подальшому практика проведення таких зустрічей-семінарів буде використовуватися й надалі.