Головне управління ДПС
в Івано-Франківській області
Ключові слова
Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua

Податкова розпочала формувати повідомлення з податку на нерухоме майно та земельного податку

опубліковано 16 вересня 2022 о 15:02

Введення воєнного стану призвело до змін у всіх сферах життя та торкнулося кожного з нас. Та попри війну, окремі громадяни відповідально ставляться до виконання податкового обов’язку і активно цікавляться в податковій службі нарахуваннями майнових податків, які традиційно нараховувалися контролюючим органом до 1 липня. Про це зазначила начальник Головного управління ДПС в Івано-Франківській області Ірина Столярик.

За її словами, як відомо, через війну тривалий час доступ до Реєстрів речових прав був заблокований, окрім того лише в липні, Податкова почала отримувати інформацію від управління Держгеокадастру з видачі витягів, оскільки одним із елементів розрахунку податкових зобов’язань із земельного податку є нормативно-грошова оцінка землі, у зв’язку з цими факторами формування податкових повідомлень-рішень було відтерміновано.

Проте, уже до середини жовтня ППР будуть сформовані та надіслані платникам. Також керівник податкової служби області наголошує, що новацією цього року є те, що тепер повідомлення відображається і в Електронному кабінеті, тобто громадянам не має потреби очікувати паперового повідомлення надісланого поштою.

Крім того, громадяни можуть самостійно звернутися до Центрів обслуговування платників та отримати таке повідомлення.

Відповідно до внесених змін до законодавства та для зручності платників з цього року форму податкового повідомлення-рішення змінено. Відтепер, у повідомленні відображається більш детальна інформація, а не лише сума до сплати. Зокрема, платник бачитиме за якими даними проведено розрахунок щодо об'єктів нерухомості: адресу місцезнаходження об'єкта житлової чи нежитлової нерухомості, дату набуття чи припинення права власності, загальну площу об'єкта або їх часток, пільгу, ставку податку, суму податку. В повідомленні щодо сплати земельного податку буде зазначена: адреса, вид цільового призначення, кадастровий номер, площа об'єкта, нормативна грошова оцінка з урахуванням коефіцієнта індексації по земельному податку, орендній платі за земельну ділянку або сума відповідно до договору оренди, ставки земельного податку або орендної плати за землю, пільга, сума податкового зобов'язання.

«У разі наявності розбіжностей між даними зазначеними у податковому повідомленні – рішенні про сплату податку на нерухомість чи земельного податку  та документами на право власності громадяни можуть звернутися до Центрів обслуговування платників та провести звірку», – додає Ірина Столярик.

Для належної сплати майнових податків в повідомленні-рішенні зазначені і реквізити рахунку, на який необхідно сплатити податок. Термін сплати впродовж 60 календарних днів з дня отримання такого повідомлення. «Звертаюсь до громадян з проханням своєчасно сплачувати нарахований платіж, адже завдяки цим надходженням в бюджет територіальні громади зможуть вирішувати першочергові завдання соціально-економічної сфери, а також підтримувати ЗСУ та наближати нас до перемоги над ворогом», – зазначила Ірина Столярик.