Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Як відновити втрачений ідентифікаційний код, якщо війна змусила людину покинути рідну домівку

опубліковано 16 серпня 2022 о 16:04

Військова агресія росії змусила багатьох українців покинути свої домівки і виїхати в більш безпечні місця – це або мирні області України, на яких не ведуться бойові дії, або сусідні держави. Що робити та куди звертатися у випадку втрати реєстраційного номера облікової картки платника податків? Про це на брифінгу розповіла журналістам заступник начальника ГУ ДПС в Івано-Франківській області Наталія Зікрата.

Відновлення облікової картки платника податків є доволі простою процедурою, стверджує Наталія Зікрата. У разі необхідності повторного отримання документа, що засвідчує реєстрацію у державному реєстрі, з причини його втрати або зіпсування, громадянину необхідно подати до податкового органу за місцем свого обліку, чи за місцем отримання доходів, заяву про внесення змін до Державного реєстру за формою №5ДР. Якщо ж людина тимчасово перебуває за межами свого населеного пункту проживання, то вона може звернутися з заявою до будь-якого іншого податкового органу. В Заяві за формою №5ДР зазначають дані, зазначені в паспорті, а також в документах, що передбачають зміни до них.

Якщо в документах, що посвідчують особу, відсутня інформація про реєстрацію місця проживання, то тоді, за словами заступника керівника обласної податкової служби, необхідно пред’явити наступні документи: довідку про внесення інформації до Єдиного державного демографічного реєстру чи Довідку про реєстрацію місця проживання чи перебування особи( якщо після формування витягу з Реєстру змінилися дані щодо її місця проживання), та ще за наявності довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, чи довідку, яка підтверджує місцеперебування особи, яка проживає на тимчасово окупованій території, або переселилася з неї.

 

Доволі часто, каже Наталія Зікрата, громадяни, окрім картки платника податків, втрачають також і паспорт. В такому випадку спочатку їм потрібно звернутися до державної міграційної служби та отримати згідно встановлених правил новий паспорт.

Розповіла податківець, і як діяти громадянам, які проживають або перебувають за кордоном та не можуть прибути до відповідного контролюючого органу в Україні, у разі втрати ними картки платника податків. Вони можуть надіслати заяву за формою №5ДР та чіткі ксерокопії документів, що посвідчують особу на поштову адресу Державної податкової служби України. Підпис фізичної особи на Заяві про внесення змін за ф. 5ДР повинен бути засвідчений у встановленому законодавством порядку. При цьому документи, видані компетентними органами іноземної держави та складені іноземною мовою, повинні бути засвідчені в установленому законодавством України порядку та перекладені українською мовою, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України.

Документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичної особи, яка проживає або перебуває за кордоном та не може прибути до відповідного контролюючого органу в Україні, може бути надісланий до закордонної дипломатичної установи України за місцезнаходженням особи за кордоном або за письмовим клопотанням особи на вказану нею адресу за кордоном.