В Головному управлінні ДПС в Івано-Франківській області інформують, що Законом України від 30 листопада 2021 року № 1914-IX внесено зміни, які стосуються процедур податкового контролю, зокрема надання платниками податків документів.
Нагадаємо, щодо перевірок заявленого до відшкодування з бюджету або від’ємного значення податку на додану вартість, п. 44.5 ст. 44 Податкового кодексу України визначає дії платника податків у разі втрати, пошкодження або дострокового знищення документів.
Зокрема, передбачено строк для надання платником податків письмового повідомлення про факт втрати документів (із наданням оформлених відповідно до законодавства документів, підтверджуючих настання події, що призвела до такої втрати, пошкодження або дострокового знищення документів) і встановлена вимога про подальше їх відновлення протягом 90 календарних днів з дня, що настає за днем надходження повідомлення до контролюючого органу.
За загальним правилом, дотримання платником податків такої процедури є передумовою неможливості здійснення перевірок, що в свою чергу є підставою для перенесення строків проведення перевірок до дати відновлення та надання документів до перевірки.
Змінами, що внесено Законом України № 1914, виключено можливість застосування зазначеного перенесення строків у випадку проведення документальних перевірок заявленого до відшкодування з бюджету або від’ємного значення податку на додану вартість (тобто перевірок, які передбачені положеннями статті 200 розділу V Кодексу (абзац третій п. 44.5 ст. 44 ПКУ в редакції Закону № 1914.).
Це означає, що у разі втрати, пошкодження або дострокового знищення документів, які є предметом такої перевірки, платник податків має повідомити про це податкові органи і здійснити дії по їх відновленню. Але, на терміни проведення перевірки, якщо вона розпочнеться до моменту відновлення, це не вплине. І якщо відновлених документів не буде надано на запит контролюючого органу, вважатиметься, що вони відсутні.