Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Вести товарний облік по новому. З 26 листопада Мінфін запровадив новий Порядок обліку товарів для підприємців

опубліковано 24 грудня 2021 о 12:51

На кого з ФОПів поширюватимуться нові правила та яка відповідальність за їх порушення розповіла під час брифінгу заступник начальника Головного управління ДПС в Івано-Франківській області Наталія Зікрата.

Порядок ведення товарного обліку затверджено наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2021 року № 496. Його дія розпочалася 26 листопада ц.р. і передбачає обов’язок вести облік товарних запасів підприємцям, які здійснюють розрахункові операції в готівковій або безготівковій формі із застосуванням електронних платіжних засобів та перебувають на загальній системі оподаткування, або ж на спрощеній 3 групи та є платниками ПДВ , окрім того, нові правила поширюються на підприємців єдиного податку будь-якої групи, які торгують технічно складними побутовими товарами, лікарськими засобами, виробами медичного призначення або ж ювелірними і побутовими виробами, роз’яснює Наталія Зікрата. Не потрібно вести товарний облік , каже посадовець, підприємцям-єдинникам, які перебувають на 1,2 чи 3 групі (неплатники ПДВ) та не торгують побутовою технікою, ліками, ювелірними виробами.

Облік товарних запасів підприємці можуть вести як у паперовому, так і в електронному вигляді, на власний розсуд, однак за сталою формою, яка затверджена додатком 1 до наказу №496. Насамперед підприємцю необхідно скласти опис наявних залишків товарів, та на його підставі внести перший запис до Форми обліку. Якщо ж залишків товару немає, то і запису такого робити не потрібно. Усі наступні записи ведуться в хронологічному порядку надходження або вибуття товарів на підставі первинних документів, які, наголошує Наталія Зікрата, є невід’ємною частиною такого обліку. Також слід пам’ятати, що записи про надходження товарів на підставі “первинки” необхідно внести ще до початку їх реалізації. Щоб наочно побачити, як саме потрібно заповнювати нову Форму обліку, податківець радить підприємцям переглянути спеціально розроблену Державною податковою службою України відеоінструкцію. Вона розміщена на офіційних сторінках ДПС України або на сторінці Головного управління ДПС в Івано-Франківській області у мережі Фейсбук.

Наталія Зікрата наголошує, що форма обліку, первинні документи на товари повинні зберігатись у місці продажу до моменту вибуття останньої одиниці товару, відображеної в таких первинних документах. Якщо ж підприємець має декілька місць продажу товарів, то в такому випадку, на кожній точці торгівлі повинна бути окрема Форму обліку.

Тож згідно з новими правилами ведення товарного обліку, у разі відсутності у місцях продажу товарів первинних документів про надходження товару або записів у Формі обліку здійснювати продаж таких товарів заборонено. Це, на переконання Наталії Зікрати, дозволить значно скоротити реалізацію нелегальної продукції.

За реалізацію необлікованих товарів або за ненадання під час перевірки Форми обліку та первинних документів на всі товари, що не реалізовані, але знаходяться у місці продажу підприємці нестимуть фінансову відповідальність у розмірі подвійної вартості необлікованих товарів за цінами реалізації, але не менше 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (на сьогодні це 170 грн).