Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Що робити якщо ідентифікаційний номер втрачено?

опубліковано 12 травня 2021 о 15:38

У разі необхідності повторного отримання громадянами ідентифікаційного номера з причини його втрати або пошкодження, необхідно подати до податкового органу Заяву за формою № 5ДР, мати при собі паспорт та ксерокопії його сторінок. Такі роз’яснення під час брифінгу надала заступник начальника відділу інформаційної взаємодії Головного управління ДПС в Івано-Франківській області Олена Назарчук.

За такою ж формою подається заява (за ф. 5ДР) і у разі необхідності внесення змін облікових даних платника, зазначила податківець: “До прикладу, якщо у платника уже є ідентифікаційний номер, але необхідно внести виправлення у випадку зміни прізвища чи місця проживання, необхідно податковій службі знову ж таки надати заяву за ф. 5ДР. Окрім того, до неї необхідно долучити копію документа, що підтверджує зміни та мати оригінал цього документа  - це у разі особистого подання. Якщо ж довідка за ф. 5 ДР подається через Електронний кабінет – необхідно приєднати скановану копію документа, що підтверджує зміни”, - а також зауважила - Якщо документи, які підтверджують зміни, видані не українською мовою, то в такому випадку необхідно подати засвідчені в установленому законодавством порядку переклади цих документів українською мовою, які платникові після пред’явлення повертаються, та їх копії».

У випадку, коли платник податків отримує ідентифікаційний номер вперше, продовжила Олена Назарчук, тоді слід до податкової служби подати заву за формою № 1ДР.Також необхідно пред’явити документ, що посвідчує особу, який містить необхідні для реєстрації реквізити (прізвище, ім’я, по батькові, дату народження, місце народження, місце проживання, громадянство). Такими документами є паспорт або довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи. Подати Заяву за ф. № 1ДР можна як особисто, через представника за наявності в нього довіреності, або ж через Електронний кабінет платника. У такому випадку до заяви приєднуються скановані копії документів, що посвідчують особу, а також обирається потрібний  ЦОП в ДПІ, в якому платник має намір отримати ідентифікаційний номер.

Отримати податковий номер платник може доволі швидко: впродовж 3-х робочих днів – у разі звернення до податкового органу за місцем проживання; або ж 5-ти робочих днів – якщо звертався до податкової не за місцем реєстрації. 

За необхідності отримання ідентифікаційного номеру для дитини віком до 14 років, батьки чи опікуни також повинні подати до податкової інспекції заяву за ф. № 1ДР. В такому випадку необхідно пред’явити документ, що посвідчує особу одного з батьків чи опікуна (того, хто звертається), свідоцтво про народження дитини, а також рішення про встановлення опіки (піклування) та надати їх копії. Отримати ідентифікаційний номер дитини можна одному з батьків чи опікунові лише особисто. При собі необхідно мати паспорт та свідоцтво про народження дитини.

Звернула увагу податківець і на можливість отримання комплексних послуг через сервіс «єМалятко», за допомогою якого присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків для дитини  може здійснюватися одразу під час державної реєстрації її народження. Також в рамках експериментального проекту «єМалятко» діє комплексна послуга ID-14, що значно спрощує процедуру отримання реєстраційного номера облікової картки платника податків для дітей, які досягли 14 років. Так, особа віком від 14 до 18 років, яка має зареєстроване місце проживання та яка не зареєстрована у Державному реєстрі, під час оформлення паспорта громадянина України вперше може, за її бажанням, одночасно зареєструватися у Державному реєстрі за реєстраційним номером облікової картки платника податків з його відображенням надалі у паспорті громадянина України.

При отриманні ідентифікаційного номеру, слід пам’ятати, наголосила Олена Назарук, що він видається лише особисто платнику податків з обов’язковим пред’явленням ним паспорту.