В Головному управлінні ДПС в Івано-Франківській області нагадують, що відповідно до п. 137.11 ст. 137 Податкового кодексу України платники податку, які здійснюють діяльність з торгівлі валютними цінностями у готівковій формі, зобов’язані сплачувати авансові внески з податку на прибуток підприємств за кожний пункт обміну іноземної валюти, внесений до Реєстру пунктів обміну іноземної валюти станом на перше число поточного місяця.
Авансові внески з податку на прибуток підприємств, що підлягає сплаті до бюджету платниками податку, які здійснюють діяльність з торгівлі валютними цінностями у готівковій формі, визначаються у порядку, передбаченому п. 141.13 ст. 141 Податкового кодексу.
Щомісячний авансовий внесок з податку на прибуток за кожний пункт обміну іноземної валюти становить фіксовану суму в євро за офіційним курсом НБУ на перше число першого місяця кварталу, зокрема:
- у місті Києві – еквівалент 700 євро;
- у населених пунктах, чисельність населення яких перевищує 50 тисяч осіб (крім міста Києва) – еквівалент 600 євро;
- у інших населених пунктах або за їх межами – еквівалент 200 євро.
У разі якщо сума авансового внеску, попередньо сплаченого протягом звітного (податкового) року, перевищує суму нарахованого податкового зобов’язання за такий податковий (звітний) рік, сума такого перевищення не переноситься у зменшення податкових зобов’язань наступних податкових (звітних) періодів.
Сума сплачених авансових внесків з податку на прибуток не підлягає поверненню платнику податку як надміру та/або помилково сплачені податкові зобов’язання, не може бути зарахована в рахунок інших податків і зборів (обов’язкових платежів) та на неї не поширюються положення ст. 43 Податкового кодексу.