Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Про електронні сервіси та одноразове декларування розповіли платникам податків в Тисменицькій ДПІ

опубліковано 02 вересня 2021 о 16:32

Нещодавно заступник начальника Тисменицького відділу електронних сервісів управління електронних сервісів Головного управління ДПС в Івано-Франківській області Володимир Ліцовський провів зустріч з платниками податків з питань щодо переваг електронного сервісу ДПС «Електронний кабінет» та надання звітності в електронному вигляді.

Володимир Ліцовський зазначив, що на сьогодні «Електронний кабінет» залишається найпопулярнішим електронним сервісом Державної податкової служби, який забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених Податковим кодексом України та нормативно-правовими актами, що прийняті на підставі та на виконання Кодексу.

 Посадовець обговорив з  самозайнятими особами принцип роботи та переваги електронного сервісу ДПС «Електронний кабінет»,  зазначивши, що Електронний кабінет складається із двох функціональних частин: відкритої (загальнодоступної) та приватної (особистого кабінету).

Усі користувачі без використання кваліфікованого електронного підпису мають доступ до відкритої (загальнодоступної) частини Електронного кабінету.

У відкритій частині Електронного кабінету користувачі мають можливість отримувати інформацію, яка відповідно до законодавства є відкритою та підлягає оприлюдненню, а саме:

користуватися інформацією загальнодоступних реєстрів (дані про взяття на облік платників податків; дані реєстру платників ПДВ; дані реєстру страхувальників; дані реєстру платників єдиного податку; дані реєстру платників акцизного податку з реалізації пального; дані реєстру неприбуткових установ та організацій тощо);

здійснювати пошук фіскального чека, що формуються традиційними реєстраторами розрахункових операцій, та електронних чеків, створених новітніми системами;

здійснювати пошук марки акцизного податку, який надає можливість перевірити легальність походження алкогольних напоїв та тютюнових виробів;

переглядати довідки про відсутність заборгованості;

ознайомлюватись з бланками податкової звітності та новинами ДПС, з інструкцією користувача

отримувати інформацію про граничні терміни сплати податків, зборів, обов’язкових платежів; контакти і адреси діючих центрів обслуговування платників.

Вхід до приватної частини (особистого кабінету) здійснюється після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням КЕП будь-якого акредитованого центру сертифікації ключів – кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг

В  приватній частині (особистому кабінеті) Електронного кабінету, крім сервісів відкритої частини надано можливість:

доступу до особистої інформації (реєстраційних та облікових даних) з можливістю її вивантаження у форматі pdf та xls,

доступу та контролю за станом розрахунків з бюджетом;

електронного листування з органами ДПС;

надсилання в електронному вигляді листів, запитів на отримання інформації, заяв на реєстрацію платником окремих податків, заяв на отримання довідки про відсутність заборгованості;

створення, перевірки та направлення в електронному вигляді податкової та статистичної звітності, звіту щодо сум нарахованого ЄСВ та перегляду процесу створення та подання її;

перегляд раніше поданої звітності незалежно від способу її подання, включаючи звіти, подані на паперових носіях;

доступ до квитанцій щодо приймання та обробки податкової звітності, інформаційних повідомлень, кореспонденції тощо, надісланої користувачу Е-кабінету, та доступ до надісланих користувачем електронних документів;

використання АРІ функціоналу Електронного кабінету (подання звітності, заяв, запитів та реєстрація податкових та акцизних накладних; передача банкам інформації про відкриття/закриття рахунків; фіскалізації чеків та передачі Z-звітів; вивантаження інформації з реєстрів ДПС, стану розрахунків з бюджетом).

Також за допомогою Електронного кабінету платники податків можуть підготувати, заповнити та надіслати будь - який звітний документ.

Володимир Ліцовський зазначив, що подання податкової звітності в електронному вигляді має багато переваг для платників податків, зокрема, платники податків отримують:

- економію робочого часу, а також власних коштів на придбання бланків звітних документів; звітність, надіслана до податкового органу електронною поштою через мережу Інтернет із застосуванням посилених сертифікатів ключів електронного цифрового підпису, не потребує дублювання на паперових носіях, а також їх зберігання;

- уникнення витрачання часу у чергах до „вікна” прийому звітності при поданні звітності, оскільки достатньо її лише сформувати в електронному вигляді за допомогою спеціальних програм та передати через мережу Інтернет до податкового органу;

- оперативне оновлення форматів подання документів в електронному вигляді по телекомунікаційним каналам зв’язку.

Крім цього, Володимир Ліцовський розповів платникам податків про можливість з 1 вересня 2021 року до 1 вересня 2022 року скористатися правом на одноразове добровільним декларуванням активів. Посадовець розповів, хто має право подавати одноразову декларацію, які об’єкти підлягають декларуванню, за якими ставками та як визначити суму одноразового збору. Також зазначив, що подавати декларацію потрібно безпосередньо декларанту через Електронний кабінет, сплатити визначену суму потрібно протягом 30 календарних днів з дня подання декларації.

Наприкінці зустрічі  нагадав платникам податків, що  з актуальною інформацію з податкових питань можна ознайомитись на офіційних сторінках ДПС України у соціальних мережах Facebook, Telegram, Instagram та за допомогою сервісу «InfoTAX».