Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Актуальні питання податкового законодавства обговорили на засіданні Громадської ради

опубліковано 24 березня 2023 о 11:31

Підсумки роботи Головного управління ДПС в Івано-Франківській області, актуальні питання податкового законодавства, щодо запобігання нелегальної зайнятості та порядок звітування волонтерів обговорили на черговому засіданні Громадської ради представники громадськості Івано-Франківщини та керівництво податкової служби області. 

Зокрема, начальник податкової служби області Ірина Столярик поінформувала про суму податків і зборів, які сплатили платники податків Івано-Франківщини до Державного та місцевих бюджетів за два місяці 2023 року. За словами посадовиці, попри війну і запровадження окремих податкових пільг для платників,  надходження податків зросли на 527 мільйонів гривень, а ЄСВ – на 510 мільйонів гривень. Ірина Столярик подякувала платникам податків за сумлінність і відповідальність у сплаті податків, а відтак фінансуванні нашої армії.

Розповіла Ірина Столярик і про роботу в напрямку запобігання нелегальної зайнятості населення. За її словами, викорінення такого ганебного явища як нелегальна праця має пріоритетне значення, особливо сьогодні в умовах війни, адже це тягне за собою не лише несплату ЄСВ чи ПДФО, а й військового збору, що, в свою чергу, ослаблює обороноздатність держави. «Тому тут, в тилу, ми повинні гідно тримати свій економічний фронт та цим самим допомагати тим, хто стримує ворога на передовій», - сказала керівник податкової.

Як зазначила Ірина Столярик, нещодавно ГУ ДПС та Південно-Західне міжрегіональне управління Державної служби з праці підписали Меморандум про співпрацю, в якому визначили заходи, які будуть вживатися даними службами для виявлення роботодавців, які мають високі ризики використання незадекларованих працівників. При цьому очільниця наголосила, що метою цих заходів, в першу чергу є проведення роз’яснювальної роботи як з роботодавцями так і найманими працівниками та добровільне укладання суб’єктами господарювання трудових договорів, тобто акцент на легалізації найманої праці.
Водночас, Ірина Столярик зазначила, що з початку року роботодавці повідомили про прийняття 14,1 тис. працівників, що на 2,2 тис. осіб більше ніж в аналогічному періоді минулого року.

Обговорили учасники заходу і питання звітування фізичних осіб, які займаються волонтерською діяльністю. За словами Ірини Столярик, для здійснення волонтерської діяльності, в першу чергу, фізичній особі необхідно зареєструватися у Реєстрі волонтерів. Надалі вони зобов’язані вести облік доходів і витрат та мати документальне підтвердження таких витрат: чеки, виписки, квитанції, акти, доручення, запити на благодійну допомогу. Про результати своєї діяльності у 2022 році такі волонтери повинні відзвітувати, подавши декларацію про майновий стан і доходи до 1 травня п.р. 

Водночас Ірина Столярик, зауважила, що кошти, які надійшли на рахунок благодійника не підлягають оподаткуванню, в тому випадку, якщо вони в подальшому були виплачені у вигляді благодійної допомоги на користь учасників бойових дій, військовослужбовців, працівників ЗСУ, НГУ, СБУ, МВС, Служби зовнішньої розвідки, Державної прикордонної служби, які задіяні у відсічі російської агресії або на благо родичів цих учасників бойових дій, або фізичних осіб, які мешкали на території населених пунктів, в яких проводяться бойові дії, або які вимушено покинули місце проживання у зв'язку з проведенням бойових дій у таких населених пунктах. При цьому суми надходжень повинні бути відображені у декларації.

Серед питань, які розглядались на засіданні Громадської ради було і питання подання резидентами України Повідомлень про набуття у власність, реєстрацію та продаж чи ліквідацію контрольованої іноземної компанії або утворення без статусу юридичної особи (фонди, трасти).

Починаючи з 1 січня 2022 року українці повинні повідомляти ДПС про будь-яку дію з корпоративними правами, що призводить до зміни обсягу прав контролю. Для подання повідомлення про КІК встановлений строк – 60 календарних днів з дня набуття або відчуження частки або з дня початку чи припинення контролю щодо КІК. 

За неподання такого повідомлення, встановлена фінансова відповідальність у вигляді штрафу у розмірі 300 прожиткових мінімумів, для працездатної особи, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року, за кожний такий факт. Станом на 01.01.2023 розмір штрафу становить 805 200 гривень. 

 Також на засіданні обговорили питання кампанії декларування – 2023 та порядку розрахунку мінімального податкового зобов’язання.