Про це під час брифінгу зазначила начальник Головного управління ДПС в Івано-Франківській області Ірина Столярик.
За її словами, через війну тривалий час доступ до Реєстрів речових прав був заблокований, окрім того лише в липні, Податкова почала отримувати інформацію від управління Держгеокадастру з видачі витягів, оскільки одним із елементів розрахунку податкових зобов’язань із земельного податку є нормативно-грошова оцінка землі, у зв’язку з цими факторами формування податкових повідомлень-рішень було відтерміновано.
«Проте, на сьогодні повідомлення про нарахування майнових податків громадянам сформовані більш як на 90 відсотків і вже доступні в Електронному кабінеті платника. Тобто, такі повідомлення одразу після формування відображаються в Електронному кабінеті і громадяни можуть дізнатись скільки оплачувати за свою нерухомість чи земельну ділянку не відвідуючи податкову і не очікуючи паперової форми повідомлення», - зазначила Ірина Столярик. Також додала, що громадяни можуть самостійно звернутися до Центрів обслуговування платників та отримати таке повідомлення.
Також інформує посадовець, що відповідно до внесених змін до законодавства та для зручності платників з цього року форму податкового повідомлення-рішення змінено. Відтепер, у повідомленні відображається більш детальна інформація, а не лише сума до сплати. Зокрема, платник бачитиме за якими даними проведено розрахунок щодо об'єктів нерухомості: адресу місцезнаходження об'єкта житлової чи нежитлової нерухомості, дату набуття чи припинення права власності, загальну площу об'єкта або їх часток, пільгу, ставку податку, суму податку. В повідомленні щодо сплати земельного податку буде зазначена: адреса, вид цільового призначення, кадастровий номер, площа об'єкта, нормативна грошова оцінка з урахуванням коефіцієнта індексації по земельному податку, орендній платі за земельну ділянку або сума відповідно до договору оренди, ставки земельного податку або орендної плати за землю, пільга, сума податкового зобов'язання.
«У разі наявності розбіжностей між даними зазначеними у податковому повідомленні – рішенні про сплату податку на нерухомість чи земельного податку та документами на право власності громадяни можуть звернутися до Центрів обслуговування платників та провести звірку», - радить керівник податкової служби області.
Також зазначає посадовець, що для належної сплати майнових податків в повідомленні-рішенні зазначені і реквізити рахунку, на який необхідно сплатити податок. Термін сплати впродовж 60 календарних днів з дня отримання такого повідомлення. «Звертаюсь до громадян з проханням своєчасно сплачувати нарахований платіж, адже завдяки цим надходженням в бюджет територіальні громади зможуть вирішувати першочергові завдання соціально-економічної сфери, а також підтримувати ЗСУ та наближати нас до перемоги над ворогом», - завершила Ірина Столярик.