З метою скорочення часу для подання декларації громадянами та мінімізації помилок при її заповненні ДПС України в режимі «Електронний кабінет» запроваджено електронний сервіс «Податкова декларація про майновий стан і доходи». Цей сервіс дозволяє сформувати декларацію з частковим заповненням на підставі облікових даних платника, відомостей щодо нарахованих (виплачених) доходів, наявних в Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків та відомостей щодо об'єктів нерухомого (рухомого) майна. Про це інформують в Головному управлінні ДПС в Івано-Франківській області.
Скористатись зазначеним сервісом зможуть особи, які мають особистий ключ кваліфікованого електронного підпису.
Для початку використання сервісу необхідно здійснити запит на отримання відомостей з Державного реєстру. Цей запит знаходиться у розділі «Заяви. Запити для отримання інформації» форма запиту F 1301802.
Після отримання відповіді від ДПС, про що можливо дізнатися скориставшись розділом «вхідні/вихідні документи», слід використати режим «Податкова декларація про майновий стан і доходи».
Звертаємо увагу, що отримання відомостей з Державного реєстру потребує деякий час (від 10 до 20 хвилин) і автоматичне часткове заповнення декларації здійснюється лише після отримання відповіді з Державного реєстру.
Для завантаження даних з Державного реєстру та наявних відомостей щодо об'єктів нерухомого (рухомого) майна до декларації слід застосувати режим «Заповнити на основі даних ДПС». При цьому платникам податків слід враховувати те, що наявна інформація може бути не повною, оскільки формується на підставі даних Державного реєстру та не враховує дані щодо отриманих платником податків доходів від інших фізичних осіб та іноземних доходів.
Після перевірки алгоритму заповнення декларації шляхом застосування режиму «перевірити», платник податків повинен зберегти декларацію (режим «зберегти»), підписати (режим «підписати») та надіслати до контролюючого органу.
Також зазначений сервіс надає можливість направити податкову декларацію до контролюючого органу з копіями первинних документів, зокрема для використання права на податкову знижку. Для цього платнику податків слід використати режим «Документ довільної форми». Слід зазначити, що завантаження документів у довільній формі (копій первинних документів) здійснюється єдиним файлом типу РDF або РNG або JPG.
В податковій службі, нагадують, що громадяни, які бажають реалізувати своє право на податкову знижку за наслідками 2021 року, можуть подати декларацію про майновий стан і доходи до 31 грудня 2022 року (включно).