До місцевих бюджетів Івано-Франківщини від фізичних осіб уже надійшло понад 1,45 мільярда гривень майнових податків, з них 1,1 мільярда гривень плати за землю, 333,2 мільйона гривень податку на нерухомість та 4,9 мільйона гривень транспортного податку.
Фізичні особи сплачують податкові зобов’язання протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення (ППР).
ППР надсилається фізичній особі за її податковою адресою – місцем проживання, за яким платника взято на облік у контролюючому органі. Тому якщо ви змінили місце проживання, подбайте про своєчасне оновлення цих даних у податковій.
Водночас дізнатися про нараховані майнові податки можна онлайн – не чекаючи отримання паперового податкового повідомлення-рішення.
Йдеться про податок на нерухоме майно, плату за землю та транспортний податок.
Для квартири база оподаткування зменшується на 60 кв. м, для житлового будинку – на 120 кв. м. Якщо у власності є квартира і будинок – загальна площа зменшується на 180 кв. м. Далі застосовується ставка, встановлена відповідною місцевою радою.
Наприклад, у 2026 році фізичні особи сплачують податок на нерухомість за 2025 рік. Якщо квартира має площу 80 кв. м, оподатковуються 20 кв. м після зменшення бази на 60 кв. м. За ставки 0,5% від мінімальної заробітної плати, встановленої станом на 1 січня 2025 року (8000 гривень), ставка становить 40 гривень за 1 кв. м. Отже, сума податку: 20 × 40 = 800 гривень.
Якщо площа квартири перевищує 300 кв. м, а будинку – 500 кв. м, нарахована сума податку додатково збільшується на 25 000 гривень на рік за кожен такий об’єкт (його частку).
Платниками земельного податку є, зокрема, власники земельних ділянок і земельних часток (паїв) та землекористувачі.
Сума земельного податку залежить від площі земельної ділянки, її нормативної грошової оцінки та ставки, встановленої відповідною місцевою радою.
У 2026 році транспортний податок сплачують фізичні особи – власники легкових автомобілів, з року випуску яких минуло не більше п’яти років, а їхня середньоринкова вартість перевищує 375 мінімальних заробітних плат, установлених на 1 січня відповідного року.
Ставка транспортного податку становить 25 тисяч гривень на рік за кожен автомобіль, що є об’єктом оподаткування.
Перелік автомобілів, які підлягають оподаткуванню транспортним податком у поточному році, визначає Міністерство економіки України.
Переглянути сформовані ППР та нарахування майнових податків можна в Електронному кабінеті платника або застосунку «Моя податкова».
У розділі «Стан розрахунків з бюджетом» користувач може переглянути:
Доступ до приватної частини Електронного кабінету здійснюється за допомогою:
Також в Електронному кабінеті можна надати згоду на отримання документів від податкової в електронній формі – це зручний спосіб отримувати кореспонденцію онлайн. Для цього необхідно подати Заяву про бажання отримувати документ через Електронний кабінет за формою F1391602.
Заява подається в приватній частині Електронного кабінету у розділі «Введення звітності». Потрібно обрати форму F1391602, зазначити електронну адресу, підписати заяву та надіслати її до податкової.
Після цього документи від податкової надходитимуть до Електронного кабінету, а на зазначену електронну адресу надсилатимуться повідомлення про їх надходження.
Безкоштовний мобільний застосунок доступний для iOS та Android і дозволяє:
Сьогодні мешканці окремих громад Івано-Франківщини можуть перевірити податкову заборгованість та сплатити місцеві податки просто зі смартфона – без відвідування установ, паперових повідомлень-рішень і навіть без реєстрації.
У Івано-Франківській, Тисменицькій, Верховинській та Богородчанській територіальних громадах запровадили власні цифрові портали у Telegram-каналах, через які мешканці можуть швидко перевірити наявність заборгованості та сплатити місцеві податки.
Через такі сервіси можна перевірити як власну заборгованість, так і членів родини за:
Оплата здійснюється у кілька кліків через Apple Pay, Google Pay або банківську картку.
Якщо є сумніви щодо нарахованої суми, фізична особа може звернутися до контролюючого органу за своєю податковою адресою для проведення звірки.
Під час звірки можна перевірити, зокрема, площу об’єктів нерухомості та земельних ділянок, частки у власності, право на пільгу, а також інші дані, на підставі яких проведено нарахування.
Паперової платіжки немає - нарахування є. Перевірте майнові податки онлайн або зверніться до податкової.